U kunt telefonisch en per mail contact met ons opnemen voor informatie of hulp. Vervolgens kan er telefonisch door zowel u als ons de eerste vragen aan elkaar gesteld worden. Wanneer uit het telefoongesprek blijkt dat we wat voor elkaar kunnen betekenen zal er zo snel mogelijk een adviesgesprek gepland worden. Wanneer er na het adviesgesprek wordt gekozen voor budgetbeheer zal het contract door beide partijen worden ondertekend zodat Allerleij Budget voor u aan de slag kan gaan!

De opstart van een dossier bij budgetbeheer

We zullen als budgetbeheerder de financiën gezond maken en/of behouden. Dit doen we o.a. door ons te verdiepen in de inkomsten en uitgaven. We controleren of er eventueel nog recht is op inkomen (voorzieningen) of dat er mogelijk bezuinigd dient te worden. In sommige situaties is het ook noodzakelijk om betalingsregelingen te treffen met schuldeisers. Wanneer de schulden problematisch zijn zullen we het dossier zodanig op orde maken zodat deze op een soepele wijze overgenomen kan worden door de gemeente voor een schuldhulpverleningstraject.

Het verloop van een dossier bij budgetbeheer

Bij budgetbeheer komt uw inkomen binnen op een beheerrekening waar enkel de budgetbeheerder het beheer over heeft. De budgetbeheerder betaald hiervan o.a. de vaste lasten, reserveringen en eventuele betalingsregelingen. Tevens zal er een vastgesteld bedrag aan leefgeld per  week naar u worden overgemaakt. U krijgt maandelijks een overzicht van de tansacties zodat u volledig op de hoogte bent en blijft.